Posty tematycznie:

poniedziałek, 26 stycznia 2015

Rycerski romantyzm






Książka - skrzynka wylicytowana na cel charytatywny i wykonana na zamówienie. Hasłem miał być hołd dla damy serca składany przez rycerza, ja jednak poszłam w inną stronę - gdzie postać rycerza, wiezie na koniu swoją damę serca. Wtuloną i ufną w jego opiekę. Odeszłam tym samy sporo i od tematu, i od rekonstrukcji. Praca wykonana w charakterze rycerskiego romantyzmu rodem z klimatów sienkiewiczowskich. Tylko okno na tyle "księgi" trzyma się silnie gotyku. Pieczołowicie odszukany element realnej architektury z XV wieku, wiele reliefów (nie korzystałam z szablonów) wykonanych kilkuwarstwowo, perlen peny, złocenia z płatków mix i lakier spirytusowy - wszystko po to, by okno wyglądało na witraż. To jedna z tych prac, które oddawałam z bolącym sercem, że nie będę mogła dalej zerkać na efekty pracy. Obiecałam sobie, że takie okno w książce popełnię dla siebie. O ile starczy mi na to czasu ;)

4 komentarze: