Posty tematycznie:

poniedziałek, 30 czerwca 2014

Gotycka skrzynia (pełna miłości)









Moi bliscy, oraz ci trochę dalsi, znają kilka moich fascynacji. Jednymi męczę ich regularnie, innymi rzadziej. Za każdym razem błyszczą mi oczy i ożywiam się. Tak też działa na mnie gotycka architektura i malarstwo (zwłaszcza to od średniowiecznego po renesansowe). Dom wypełnia kilka Madonn spod pędzla Rafaella a ja zachwycam się nimi zupełnie jak Prerafaelici... 

Nie ukrywam - mediewalna, czy też gotycka, skrzynka zaprzątała mą wyobraźnię od dawna. Prawie od wieki wieków. Jako że szewc bez butów chadza, tak i ja zostałam ze swoimi projektami w sferze ulotnych marzeń i mglistych westchnień. 

Klasnęłam w dłonie, kiedy odezwała się do mnie przesympatyczna dziewczyna z pytaniem o wykonanie takiej właśnie skrzyni. Czułam się, jakby ktoś odczytał moje myśli. 

Pomysłów było więcej niż 100 na jedną skrzynię a więc i nie mało musiałam z sobą walczyć, żeby wybrać z nich sensowną całość. Wymogiem był XV wiek. Wybrałam reprodukcję obrazu św. Jerzego ze smokiem datowanego na 1480-90 (obraz znajduję się obecnie w Toledo Museum of Arts w Ohio). Boki skrzyni to gotyckie okna kościoła św. Marii Magdaleny z Oksfordu (1327r).

Złocenia są zabezpieczone lakierem spirytusowym, boki woskowane, gotyckie motywy to konturówka z gipsu oraz kilka rodzajów płynnych porporin (w tym dwa odcienie zieleni). Kropeczką na "I" jest pasta do złoceń Decomanii. Wnętrze to transfer, lakier, patyna oleista i wosk. Wstążka aksamitna. 

Dzięki tej pracy odświeżyłam swoje inne marzenie - renesansowej ikony, ale... to już wkrótce. Tak szybko jak wyschnie za tydzień/dwa patyna i będę mogła pracować dalej ;)

19 komentarzy:

  1. No i co ja mogę? Gapię się i podziwiam każdy szczegół, wykonanie, pomysł, dobór tematu... wszystko... :) Cudowna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miód na moje serducho :) kocham ten klimat, więc radość tym większa jak jeszcze komuś wpadnie w gust

      Usuń
  2. Świetna jest w ogóle i w szczególe.
    I tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu piękna! Maswerk - mistrzostwo świata!
    I mówię to także jako fanka decoupage i średniowiecza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tuś mi bliska duszo! :) nawet nie wiesz jak się cieszę

      Usuń
    2. Wróciłam znowu nacieszyć oko cudnym decoupagem.
      Jakoś mnie ten maswerk zauroczył, że zupełnie pominęłam zacheuszki.
      Pełen szacunek!

      Usuń
  4. Piękna i z niezwykłymi efektami jest ta skrzynia no i temat rzadko gości na blogach, ale pięknie i bardzo inteligentnie sobie poradziłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jak miło to czytać, dzięki za odwiedziny i pozdrawiam

      Usuń
  5. Jakie to cudne!! Tylko popatrze, bo sama nigdy nie zrobię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też tak mówiłam :) trzeba się nie przejmować co robią inni i robić swoje, a z tego co zauważyłam, czas wyrabia nasz indywidualny styl i zawsze się wzbijamy z każdą nową pracą.

      Usuń
  6. Kocham takie prace. Po prostu kocham! za inność, za dopieszczenie każdego szczegółu, za pomysł. Jedyne co...... a może tak zamiast tej białej taśmy zamontować łańcuch w kolorze miedzianym??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście... mam tylko problem ze zszywkami, bo moje są tak długie, ze przebijają drewno. Dziękuję za miłe słowa :) buziak

      Usuń
  7. No cóż - widziałam na żywo i się zachwyciłam. teraz tylko dodam - chylę czoła przed dbałością o szczegóły, znajomością tematu. Piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. OMG piękne! Najbardziej niesamowity decoupage jaki widziałam

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uwielbiam klimaty gotyku!!!!!!!!!!!!!!!!Szkatułka jedyna i oryginalna, inna niż wszystkie! Wow. zostaję tutaj i skromnie zapraszam do siebie www.evikowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń